niedziela, 8 grudnia 2013

Ciasteczka cieszyńskie koniczynki

Bardzo kruche ciasteczka z dodatkiem orzechów mielonych i dodatkowo w środku z orzechem laskowym. Są bardzo smaczne, kruche i efektowne.


Składniki:


  • 300 g mąki pszennej
  • 120 g cukru pudru
  • 200 g masła
  • 120 g mielonych orzechów włoskich
  • 2 żółtka
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 100 g orzechów laskowych całych
  • białko
  • czekolada mleczna
  • cukier perlisty
Przygotowanie:

Wszystkie składniki zagniatamy na jednolitą masę, formujemy i wkładamy na 2 godziny do lodówki . Odrywamy po kawałku formujemy wałek i kroimy na wielkość orzecha laskowego. Formujemy kuleczki i układamy po trzy  na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na środek każdej koniczynki wciskamy orzech laskowy zamoczony w białku. Pieczemy około 12 min w 170 st. Ostudzić. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, posmarować środek ciasteczka i posypać cukrem perlistym.

4 komentarze:

  1. ślicznie wyglądają, dla mnie super:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdy zobaczyłam te ciasteczka od razu przypomniały mi się czasy kiedy byłam małym gzubem ! To był obowiązek na święta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takich ciasteczek nie jadłam, a wyglądają bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń