środa, 28 września 2016

Wieprzowina czesana czyli pulled pork

Długo zwlekałam ze zrobieniem tej wieprzowiny. Trochę mnie przerażała spora ilość mięsa jak na jeden raz, gdyż moja rodzina liczy cztery osoby. Ale mięsko było tak pyszne, że nic się nie zmarnowało i zajadaliśmy z apetytem. Ja przygotowałam ją w wolnowarze i piekłam 12 godzin.



Składniki:
  • 1,5 kg mięsa wieprzowego z łopatki
  • 2 łyżeczki soli morskiej
  • 2 łyżeczki cukru trzcinowego
  • 2 łyżeczki przyprawy obsypki kaukaskiej
  • 1 łyżeczka pieprzu kolorowego całego
  • 1 łyżeczka gorczycy
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 1 łyżeczka papryki wędzonej słodkiej
  • 1 łyżeczka papryki ostrej
  • 3 kulki jałowca
  • 2 łyżki sosu Worcester
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
Przygotowanie:
Wszystkie przyprawy oprócz sosu worcoster i oleju zmiksować w blenderze lub utłuc drobno w moździerzu. Po zmiksowaniu wlać sos, olej i ponownie chwilkę zmiksować. Mięso umyć i osuszyć ręcznikiem papierowy. Włożyć mięso do miski i natrzeć ze wszystkich stron przyprawami. Szczelnie zawinąć folią spożywczą i włożyć na około 12 godzin do lodówki. Mięso włożyć do wolnowaru i piec około 12 godzin bez odwracania. Mięso wyjąć odstawić na około 15 minut i można "czesać" inaczej mówiąc rozdzielać na pojedyncze włókna. Mięsko najlepiej "czesać" widelcem. Najlepiej smakuje z chlebkiem pita, bułką pszenną lub razową z dodatkiem ulubionych warzyw, sałatek, musztardy, chrzanu lub ketchupu.


2 komentarze:

  1. Czy można zrobić to bez wolnowaru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można zrobić w piekarniku. Włożyć mięso do garnka lub brytfanki z pokrywką. Piec w 100 stopniach 12 godzin.

      Usuń