wtorek, 26 września 2017

Babka serowa z kiełbasą

Czy zawsze musi być babka na słodko? Nie koniecznie. Ja zrobiłam serową babkę z dodatkiem kiełbasy krakowskiej suchej Hańderek, mozzarelli i natki pietruszki. Miałam małe obawy co z tego wyjdzie ale wyszło na prawdę coś pysznego. Babkę podałam z sosem czosnkowym i ketchupem. Znikała szybko więc chyba nie tylko mnie smakowała.

Talerz Porcelana Bogucice



Składniki:
  • 3 jajka
  • 1 szkl mleka
  • 2 szkl mąki pszennej
  • 100 ml oleju rzepakowego
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 130 g żółtego sera
  • 100 g kiełbasy krakowskiej suchej mini Hańderek
  • 100 g mozzarelli małe kulki
  • 1 spora łyżka siekanej natki pietruszki
Przygotowanie:
Kiełbasę pokroić w kostkę a kulki mozzarelli przekroić na połówki.
Do miski wbić jajka, wlać mleko i olej, dodać mąkę, sól, cukier i proszek do pieczenia. Zmiksować na jednolite ciasto. Dodać starty na dużych oczkach ser i wymieszać.
Do formy z kominem wlać około 3/4 ciasta. Posypać kiełbasą, pietruszką i mozzarellą. Wylać resztę ciasta.
Włożyć do nagrzanego piekarnika na 180 stopni z termoobiegiem i piec około 35-40 minut. Do suchego patyczka.




1 komentarz: