wtorek, 19 grudnia 2017

Rafaello z mascarpone i wafelkami

No to mam dla was kolejny przepis z kokosem. Tym razem kuleczki raffaello z wafelkami i w środku z migdałem. Jak do tej pory najbardziej przypominają mi w smaku te, które można kupić w sklepie.

Talerzyk Porcelana Bogucice Diament Gold
 
























Składniki:
  • 100 ml śmietanki łowickiej 30%
  • 100g białej czekolady
  • 250 g mascarpone Łowicz
  • 100 g wiórków kokosowych
  • 2 wafelki kokosowe princessa (33g)
  • 5 łyżek likieru kokosowego 
  • migdały około 35 szt
  • wiórki kokosowe do obtoczenia 
Przygotowanie:
Kremówkę podgrzać ale nie gotować. Dodać połamaną na mniejsze kawałki czekoladę i mieszać do rozpuszczenia. Ostudzić. Do naczynia przełożyć mascarpone, wlać zimną kremówkę, likier kokosowy i wymieszać. Wsypać wiórki kokosowe i rozdrobnione w blenderze wafelki. Ponownie wymieszać i odłożyć na noc do lodówki by masa stężała.
Migdały wrzucić do gotującej się wody i gotować około 3-4 minuty. Odcedzić, ostudzić i obrać skórki.
Z masy kokosowej formować kulki w środku z migdałem. Obtoczyć w kokosie. Przechowywać w zimnym miejscu. Jednak przed spożyciem wyjąć około pół godziny wcześniej do temperatury pokojowej.




10 komentarzy:

  1. Czy likier kokosowy jest konieczny, czy można go czymś zastąpić bądź poprostu pominąć?

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję. W takim razie kradnę przepis ☺️

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Alu dziękuję za przepis są obłedne w smaku,pewnie znikną zanim zaczną się święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, moje też znikają zbyt szybko. :)

      Usuń
  5. Są super:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Też robilam rafaello ale mam inny przepis muszą pysznie smakować

    OdpowiedzUsuń
  7. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Parę dni temu zrobiłam podobne kulki, tylko bardziej uproszczone - mascarpone + czekolada + wiórki kokosowe. Wyszły pycha;)
    Twoje mają jeszcze migdał i likier, więc muszą być o wieeeele pyszniejsze;D

    OdpowiedzUsuń